Monday, April 25, 2011

​លក្ខណៈ​ជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​របស់​ប្រាសាទតាព្រហ្ម​នៅ​បន្ទាយមានជ័យ​

  ​ប្រាសាទ​នេះ​ត្រូវបាន​សាងសង់ឡើង​ក្នុង​រជ្ជកាល​ព្រះបាទ​ជយ​វរ្ម័នទី​៧ ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ដល់​វិញ្ញាណក្ខន្ធ​ព្រះរាជ​បុត្រា​របស់​ទ្រង់​ព្រះនាម​ស្រិ​ ន្ទ​កុមារ និង​មេទ័ព​ធំ​៤​នាក់ ​(​ស​ញ្ជា​ក​) បាន​ពលី​ជីវិត ដើម្បី​ការពារជាតិ​មាតុភូមិ​ក្នុង​សង្គ្រាម​ខ្មែរ​-​ចាម ហើយ​ដែល​ត្រូវបាន​គេ​តំណាង​ក្រោមរូបភាព​ព្រះ​ពោធិសត្វ​អ​វ​លោ​កេ​ស្វា​រៈ ។​
​     ​ស្ថិត​លើ​ទីទួល​មួយ ក្នុងភូមិ​ជ្រៃ ឃុំ​បន្ទាយឆ្មារ ស្រុក​ថ្មពួក ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ​បច្ចុប្បន្ន ប្រាសាទតាព្រហ្ម​គឺជា​ឧបសម្ព័ន្ធ​របស់​ប្រាសាទបន្ទាយឆ្មារ ដែល​ស្ថិតនៅ​មិន​ឆ្ងាយ​ប៉ុន្មាន​ពី​ទីនោះ ។ ទោះបី​បូជនីយដ្ឋាន​របស់​យើង​មាន​ទ្រង់ទ្រាយ​តូច ហើយ​អម​ប្រាសាទបន្ទាយឆ្មារ ដែលមាន​ខ្នាត​ធំ​ជាង​ក្តី ហើយ​មាន​ភាព​ទ្រុឌទ្រោម​យ៉ាងខ្លាំង​ដោយសារ​កត្តា​ធម្មជាតិ​និង​មនុស្ស ក៏ប៉ុន្តែ​បូជនីយដ្ឋាន​នេះ បាន​រក្សា​នូវ​ក្បាច់រចនា​មួយចំនួន គួរ​ឲ្យ​ចាប់អារម្មណ៍​ជា​អនេក ជាពិសេស​ក្បាច់​ផ្តែរ​ជាដើម ។​

ទិដ្ឋភាព​រួម​នៃ​ប្រាង្គ​ប្រាសាទតាព្រហ្ម (​ថត ២០១០)

​     ​ស្ថិតក្នុង​រចនាបថ​បាយ័ន ប្រាសាទតាព្រហ្ម​នៅសល់តែ​ប្រាង្គ​មួយ​តែប៉ុណ្ណោះ ដែល​នៅ​កំពូល​គេ​ឃើញ​មាន​ព្រះ​សិរសា​តំណាង​ឲ្យ ព្រះ​អ​វ​លោ​កេ​ស្វា​រៈ​មាន​ព្រះភ័ក្ត្រ​៤ ញញឹម​ទៅកាន់​ទិស​ទាំង​៤ ។​ប្រាសាទ​ទោល​នេះ​បែរមុខ​ទៅ​ទិសខាងកើត ហើយ​ហ៊ុម​ព័ទ្ធជុំវិញ​ដោយ​ស្រះ​មួយ​យ៉ាង​ធំ ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ចំពោះ​អ្នកស្រុក​ខ្មែរ​ជិត​ឆ្ងាយ បូជនីយដ្ឋាន​នេះ គឺជា​ទីតាំង​មួយ​ប្រកបដោយ​ភាព​ស័ក្តិ​សិទ្ធ​អស្ចារ្យ ដែល​ពួកគេ​រមែងតែងតែ​គោរពបូជា ។ ដូច្នេះ ហើយ​បានជា​នៅ​រាល់ថ្ងៃ​ពេញ​បូរ​មី មាន​ការអុជ​ទានធូប និង​គ្រឿង​បណ្ណាការ​ផ្សេងៗ​សម្រាប់​ថ្វាយ ចំពោះ​ព្រះ​អ​វ​លោ​កេ​ស្វា​រៈ​ខាងលើនេះ ដែល​គេ​ចាត់​ថា មាន​បារមី​ស័ក្តិសិទ្ធិ​កាន់​សណ្ឋិត ។​    ​
​    ​ជា​ទិដ្ឋភាព​រួម ប្រាសាទតាព្រហ្ម​មាន​កំពែង​ធ្វើ​អំពី​ថ្មបាយក្រៀម អមដោយ​ទ្វារ​ចូល​ឬ​គោ​បុ​រៈ​ចំនួន​បួន និង​តួ​ប៉ម​មួយ​នៅ​ចំ​កណ្តាល​ដែលមាន​ស្រះ​ទឹក​ដ៏​ធំ​មួយ​ហ៊ុមព័ទ្ធ​ជុំវិញ ។ តែ​ជា​អកុសល​កំពែង​និង​គោ​បុ​រៈទាំង​នោះ ផ្នែក​ខាងក្រៅ​និង​ផ្នែក​ខាងក្នុង​ត្រូវបាន​រលំ​រលុះ​រាបស្មើ​នឹង​ដី ដោយ​ការជីក​កកាយ​ខុសច្បាប់ ដើម្បី​យក​ផ្ទាំង​ចម្លាក់​បុរាណ​ទៅ​ជួញដូរ ។​

គោ​បុ​រៈ ឬ​ទ្វារ​ចូល (​ថត ២០១០)

​     ​វត្តមាន​របស់​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ​ជាច្រើន​នា​សម័យ​បាយ័ន សាង​ឡើង​ដោយ​ព្រះបាទ​ជយ​វរ្ម័នទី​៧ ក្នុង​ភូមិភាគ​ដោយឡែក ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ដែល​ពី​ដើម​ជា​ភាគ​មួយ​នៃ​ខេត្តបាត់ដំបង មិនមែន​ជាការ​ចៃដន្យ​នោះទេ ក៏ប៉ុន្តែ​ជាទី​តាំង​សំខាន់បំផុត នៃ​ផ្នែក​ភូមិសាស្ត្រ​និង​យុទ្ធសាស្ត្រ​ព្រមទាំង​សេដ្ឋកិច្ច ។ ភស្តុតាង​ដ៏​រឹងមាំ​មួយទៀត នៃ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ ដែល​បាន​បង្ហាញថា ខេត្តបាត់ដំបង​នេះ​ត្រូវ​ផ្សារភ្ជាប់​ជាមួយ ខេត្ត​នគររាជ​សិ​មា តាម​ខ្លឹមសារ​សិលាចារឹក​ភូមិ​ដូង នា​សម័យ​បុ​រេ​អង្គរ ។​
​    ​ដូចនេះ មុននឹង​ឈានដល់​ការស្ថាបនា​ប្រាសាទតាព្រហ្ម ឬ​ប្រាសាទបន្ទាយឆ្មារ ចក្រភព​បុ​រេ​អង្គរ​និង​អង្គរ បាន​លាតសន្ធឹង​លើទឹក​ដី​ថៃ​រួចទៅហើយ ជាពិសេស​នៅ​ស៊ីសាកេត សុ​រិ​ន្ទ្រ បុរីរម្យ និង​នគររាជ​សីមា ដែល​ប្រជាជន​ខ្មែរ​បាន​បន្សល់ទុក​នូវ​ស្លាកស្នាម​វប្បធម៌​យ៉ាងច្រើន​លើសលុប ។​

គំនរ​ថ្ម​នៃ​ប្រាសាទ ក្បាច់​ផ្តែរ និង​ទម្រ​១២​រូប (​ថត ២០១០)​

​     ​ដោយ​ហេតុផល​ទាំងនោះ​ហើយ ទើប​ព្រះមហាវីរក្សត្រ ព្រះបាទ​ជយ​វរ្ម័នទី​៧ បាន​អភិវឌ្ឍន៍​ភូមិភាគ​នេះ ប្រកបដោយ​កិត្យានុពលភាព​អស្ចារ្យ តាមរយៈ​មូលនិធិ​សាសនា​តូចធំ​ទាំងឡាយ ។ កុំភ្លេចថា ដូច​សម័យអង្គរ​ដែរ ខេត្តបាត់ដំបង ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ និង​ខេត្ត​ឧ​ត្ត​រ​មានជ័យ នា​សម័យ​នោះ​គឺជា​តំបន់​ឆ្លងកាត់​ទៅកាន់​តំបន់​ខ្ពង់រាប​នគររាជ ព្រមទាំង​អាណាខេត្ត​នានា ដែល​សព្វថ្ងៃ​បានក្លាយ​ទៅ ទឹកដី​របស់​ព្រះរាជាណាចក្រ​ថៃ​និង​លាវ ៕ (​ម​.​ត្រា​ណេ​)

No comments:

Post a Comment